Tanulj máshogy

A Mozart-hatást tanulmányozták idegtudósok (Frances Rauscher, 1993), és arra az eredményre jutottak, hogy akik tíz percen keresztül Mozart szonátát hallgattak, sokkal jobban teljesítettek a logikai teszteken, mint azok, akik nem hallgattak zenét, vagy más zenét hallgattak. A Mozart-hatásnak nem igazán Mozarthoz van köze, hanem az 56-64 metronómszámú ütemekhez, és ahhoz, hogy szeressük azt, amit hallgatunk. Tehát, akár rockzenével is el lehet érni ezt a hatást, ha annak metronómszáma 56-64.
A testérzet nem csak a vizsgahelyzetben válik fontossá, hanem tanulás közben is az. Fontos, hogy kényelmes pozícióban tanulj. Emellett, nem csak a teljes testfelületben gondolkodva, a testérzetet másként is fel lehet használni. Szenzoros ingerlésnek nevezik ezt. A felsorolások, listák memorizálására érdemes használni különböző felületű, más-más érintésingert adó tárgyakat.
A humor igen erős érzelmi reakciót tud kiváltani. Fejleszti a rugalmas gondolkodás képességét - ami egy nagyon fontos készség -, hiszen folyamatos nézőpontváltásra kényszeríti az agyad. Nagyon jó megküzdési stratégia, a legmagasabb rendű az összes közül. Hatékonyan és gyorsan oldja a stresszt, nagyjából úgy, mint az ecet a vízkövet. Szimpátiát szül a közösségben, nyitottabban állnak hozzánk. Konfliktuskezelésre kiváló. Bizonyíthatóan a fizikai állapotunkat, az immunrendszerünk működését is javítja. Emellett, és ezek alapján egyértelmű, hogy a tanulásban is segít. Amikor nagyon száraz a tananyag, nagyon eleged van mindenből, érdemes a megtanulandó anyagból vicces történetet kreálni, a megtanulandó neveket és fogalmakat valamilyen módon kifigurázni, átalakítani úgy, hogy az eredeti név, fogalom azért nem vesszen el belőle teljesen.